Nieuw uit jardin de soleil

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nieuw uit jardin de soleil

    Hello 2fast4u-ers

    Ben nieuw hier, dus mezelf even voorstellen... Ik ben inmiddels een gezegende 43 jaar oud, woon in Zonhoven, en ben nu sinds ongeveer een 1.5 jaar aan het motorrijden. Daarbij tel ik niet mee de vele km's die ik in mijn jonge jaren op mijn 50cc handgeschakeld Vespa scooterke heb rondgereden.

    In de zomer van 2018 heb ik het gegeven "motorrijden" dus vormgegeven, en heb ik mijn rijbewijs gehaald. Vervolgens een Tracer 700 gekocht. Hele fijne motor, en ik heb er een 7000 km lang veel plezier aan beleefd, maar heb hem nooit echt mooi gevonden. Afgelopen zomer heb ik hem na veel wikken en wegen ingeruild voor een z900rs, waar ik wel helemaal weg van was. Ik had hem al langer op het oog, maar het leek me niet heel verstandig om deze als eerste motor te kopen na het behalen van mijn rijbewijs, vandaar dus dat ik begonnen was met de Yamaha. Op de Kawa heb ik inmiddels ook een 4000 km op de teller staan. Ik gebruik de motor louter als vrije tijd, en probeer er minstens wekelijks een toerke op te doen, ook tijdens de winters (of ten minste wat daar tegenwoordig voor door gaat).

    Behalve motor rijden ben ik een redelijk fervent gamer (PS4 en pc), en tijdens de zomer kunt ge me op Graspop en Alcatraz terugvinden. Daarbuiten probeer ik dan ook nog tijd te maken voor vrouw en kind

    Voila, dat is het zo een beetje denk ik als introductie. We spreken elkaar later nog wel

    Oh ja, nog een paar fotokes van mijne motor, toen hem juist aangeschaft was. Heb er weinig tot niks aan veranderd, behalve de stickers van de garage verwijderd, een usb poort geïnstalleerd, en binnen een maand de ECU nog wat laten afstellen

    kawa1.jpg

    Bijgevoegde bestanden

  • #2
    Mooi machien, welkom

    Comment


    • #3
      Welkom @ 2f4u

      Mooie motor, veel plezier gewenst ermee
      In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

      Lifetime member of the "National SARCASM Society"

      Comment


      • #4
        Hoi. Geniet van de info hier zou ik zeggen. Maa rik ik heb al direct een vraag voor jou :-).
        Voel je veel verschil na de tuning ? En heb je ook hardware vervangen (filter / uitlaat) of gewoon as is laten tunen ?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door TomM Bekijk Berichten
          Hoi. Geniet van de info hier zou ik zeggen. Maa rik ik heb al direct een vraag voor jou :-).
          Voel je veel verschil na de tuning ? En heb je ook hardware vervangen (filter / uitlaat) of gewoon as is laten tunen ?
          De tuning is nog niet gebeurd. Ik ga de motor pas eind februari hiervoor binnen brengen. Enige wat er vervangen gaat worden is de filter (naar K&N). Kan je dus nog niet zeggen wat het verschil zal zijn. Ik verwacht wel een lichte winst in vermogen. Daar is het me niet om te doen, maar is natuurlijk wel mooi meegenomen. Wat ik vooral verwacht, is een motor die veel soepeler rijdt.

          Ik hou je op de hoogte

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door TomM Bekijk Berichten
            Hoi. Geniet van de info hier zou ik zeggen. Maa rik ik heb al direct een vraag voor jou :-).
            Voel je veel verschil na de tuning ? En heb je ook hardware vervangen (filter / uitlaat) of gewoon as is laten tunen ?
            Ik had veel verschil na mijn ECU tuning op de Z1000SX.
            Wel een aangepaste luchtfilter + airbox mod, full akra etc erop.

            Verschil= veeeel smoother kwa power delivery
            Directere connectie tussen gaas & moteur
            meer power onderin
            minder verbruik (en geen naft stank meer).

            Vooral het verbruik viel me op (aangezien ik mijn tank vaak leeg rij, een welkom gegeven) en had ik niet verwacht.

            Mijn ECU tuner en zwaar aan te raden. RPM Power in, Francorchamps, een grote specialist en super sympathieke gast (praat ook perfect Nederlands).
            https://www.facebook.com/pages/categ...7688412920422/
            2011 Kawasaki Z1000SX (black)

            Braaaaaaaap braaaaaaap

            De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
              Ik had veel verschil na mijn ECU tuning op de Z1000SX.
              Wel een aangepaste luchtfilter + airbox mod, full akra etc erop.

              Verschil= veeeel smoother kwa power delivery
              Directere connectie tussen gaas & moteur
              meer power onderin
              minder verbruik (en geen naft stank meer).

              Vooral het verbruik viel me op (aangezien ik mijn tank vaak leeg rij, een welkom gegeven) en had ik niet verwacht.

              Mijn ECU tuner en zwaar aan te raden. RPM Power in, Francorchamps, een grote specialist en super sympathieke gast (praat ook perfect Nederlands).
              https://www.facebook.com/pages/categ...7688412920422/
              Dit is iets wat me ook interesseert voor mijn Z900

              Hebben ze bij RPM power rechtstreeks in de ECU geprogrammeerd? Of a.d.h.v. een piggy back?
              Want ik zou ook graag de "fuel cut" eraf laten halen, en ik weet niet of dit ook mogelijk is met een piggy back.

              Niet teveel lawaai met een full akra?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Dancas Bekijk Berichten
                Dit is iets wat me ook interesseert voor mijn Z900

                Hebben ze bij RPM power rechtstreeks in de ECU geprogrammeerd? Of a.d.h.v. een piggy back?
                Want ik zou ook graag de "fuel cut" eraf laten halen, en ik weet niet of dit ook mogelijk is met een piggy back.

                Niet teveel lawaai met een full akra?
                Niet te veel lawaai, dempers blijven erin.
                RPM programeert direct in de ECU, hardcore.
                Hij is een specialist erin, en ook de support van andere ECU tuners in Europa die problemen hebben (ik heb er een halve dag gezeten, en hij moest constant via phone de problemen van andere ECU tuners oplossen, of tips geven).
                2011 Kawasaki Z1000SX (black)

                Braaaaaaaap braaaaaaap

                De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

                Comment


                • #9
                  Voor de Fuel cut, er zijn apparte dongles te koop (voor de Z1000 alvast) die enkel dit doen.
                  Dit is veruit je goedkoopste optie voor enkel een fuel cut removal.

                  Ivan's Performance had er een voor de Z1000, misschien eens zoeken naar eentje voor de Z900 online.
                  Het dongle ding noemt: "fuel cut eliminator"
                  2011 Kawasaki Z1000SX (black)

                  Braaaaaaaap braaaaaaap

                  De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
                    Voor de Fuel cut, er zijn apparte dongles te koop (voor de Z1000 alvast) die enkel dit doen.
                    Dit is veruit je goedkoopste optie voor enkel een fuel cut removal.

                    Ivan's Performance had er een voor de Z1000, misschien eens zoeken naar eentje voor de Z900 online.
                    Het dongle ding noemt: "fuel cut eliminator"
                    Bedankt. Ik wist niet dat deze dongles bestonden.
                    Ik ga eens googelen of deze bestaan voor een z900.

                    Wat betreft de full akra:
                    Op andere fora lees ik dat het vervangen van de cat en tussendemper door een volledige open lijn van akra een serieuze toename geeft van vermogen en het motorkarakter ten goede komt.
                    Zelfs zonder afstelling loopt hij nog rijk genoeg.

                    Alleen....
                    De toename van het geluid is evenredig met de prestaties.
                    Van 90dB naar 110dB met gekeurde akra demper !!!
                    Hier kan ik onmogelijk mee buiten komen.
                    Vandaar dat ik het vreemd vind dat jij geen last hebt van geluidsoverlast.

                    Comment


                    • #11
                      Blijkbaar neemt het geluid bij een Z1000sx nauwelijks toe bij het plaatsen van een full akra.
                      https://www.akrapovic.com/en/moto/pr...56&yearId=3763
                      Van 94dB naar 96dB

                      Bij een z900 houdt de tussendemper blijkbaar veel meer tegen.
                      https://www.akrapovic.com/en/moto/pr...50&yearId=4535

                      Jammer, ik had graag die onnodige rommel ervan tussen gehaald...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dancas Bekijk Berichten
                        Blijkbaar neemt het geluid bij een Z1000sx nauwelijks toe bij het plaatsen van een full akra.
                        https://www.akrapovic.com/en/moto/pr...56&yearId=3763
                        Van 94dB naar 96dB

                        Bij een z900 houdt de tussendemper blijkbaar veel meer tegen.
                        https://www.akrapovic.com/en/moto/pr...50&yearId=4535

                        Jammer, ik had graag die onnodige rommel ervan tussen gehaald...
                        Hmm, bizar dat ze db's zetten op de header alleen.
                        Ik heb er geen race slipon opzitten, maar een straatlegale met db killers in. Deze houdt het meeste tegen, maar dan wel met de (race) decatted full line ertussen.

                        Het zou me echt zwaar verbazen dat de Akra full line er +20 db bij smijt bij de Z900 (in principe bijna dezelfde motor als de Z1000).
                        +20db is belachelijk veel luider. +3db is 2x zo luid ...
                        Dit betekend dat het geluid zonder kat gelijk zou zijn aan het geluid van 128 originele Z900's tesamen.

                        Ik denk dat de geluidsmeting gedaan is met een non CE slipon zonder db killer vs origineel (met originele slipon en db killer)

                        Dit check je best even op Z900 specifieke fora, waar er leden zijn met deze mods
                        2011 Kawasaki Z1000SX (black)

                        Braaaaaaaap braaaaaaap

                        De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

                        Comment


                        • #13
                          Welkom @ 2fast4u
                          Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.
                          Current motorbike *** a brand new one***

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
                            Ik had veel verschil na mijn ECU tuning op de Z1000SX.
                            Wel een aangepaste luchtfilter + airbox mod, full akra etc erop.

                            Verschil= veeeel smoother kwa power delivery
                            Directere connectie tussen gaas & moteur
                            meer power onderin
                            minder verbruik (en geen naft stank meer).

                            Vooral het verbruik viel me op (aangezien ik mijn tank vaak leeg rij, een welkom gegeven) en had ik niet verwacht.

                            Mijn ECU tuner en zwaar aan te raden. RPM Power in, Francorchamps, een grote specialist en super sympathieke gast (praat ook perfect Nederlands).
                            https://www.facebook.com/pages/categ...7688412920422/
                            Merci voor de tip. Ik had nog niemand in België gevonden. Heb nu een afspraak in NL, niet zo ver over de grens. Heeeeel vriendelijke kerel en hij heeft me in alle details uitgelegd wat hij gaat doen. Heeft ongeveer een week nodig om alles in orde te zetten. Heel goedkoop is het niet, maar ik verwacht er veel van.

                            Comment

                            widgetinstance 212 (Gerelateerde onderwerpen (beta)) skipped due to lack of content & hide_module_if_empty option.

                            Unconfigured Ad Widget

                            Collapse
                            Working...
                            X