Ervaringen met Routeyou en MyRoute app als alternatief voor Basecamp en Tyre?

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door jamez
    Je kan basecamp , gewoon gebruiken voor tom tom. (Let wel , garmin en software... De service van de nmbs is ook 'evengoed' in de winter als in de zomer
    Ik snap niet goed wat je wilt zeggen...

Comment

Myroute app ( gratis versie) gebruikt met de betaalde navigatorapp voor onze reis naar Sardinie ( en terug)
      We rijden beide met de motor, tot vorig jaar met 1 gps, ik als voorrijder met de zumo 660. Idee was om in plaats van een 2e gps aan te kopen ik zou rijden met de smartfone en app.
      Onze reizen niet niet enkel motorreizen, waarmee ik bedoel dat we niet elke km van vooraf uitstippelen, maar in functie van weer, goesting,... lokaal korte ritten rijden naar bezienswaardigheden, stadjes, strand,...
      Daar was de myroute app een groot pluspunt, waar ik vroeger m.n laptop moest meeslepen om lokaal routes te maken, kon ik dit nu op de IPad, die ik zowiezo toch meeheb. Routes staan direct op de smartphone en vertrekken maar.
      Over de NAVO app ben ik minder te spreken, ( ik rij al geruime tijd met de 660 en ken het ding vrij goed-denk ik-)
      De givi hoes aangekocht waar m.n Samsung galaxy 5 in past, Een afsluitdeksel van m’n 660 zo aangepast dat de givihoes er op past, zodat de phone centraal boven de tellers staat net zoals anders de zumo, en in case off emergency ik nog de zumo er op kan klikken.
      Al eens lokaal getest, en daar bleek al een eerste probleem, de phone kreeg het te warm, dus een afscherming gemonteerd tussen motorscherm en hoesje, hoesje met zilverplakband overkleeft, in de hoop van op die manier reflectie te creëren in plaats van warmteabsorptie. Geen zicht maar toch functioneel dacht ik... Neen dus, heel vaak kwam het toestel te warm, waarna ik lief de Garmin moest gaan terug vragen aan m’n ega om de route verder te zetten. De processor van de Samsung heeft het blijkbaar al heel zwaar om als gps te dienen, ( had ik ook al gemerkt als ik met Wase rij in de auto) en het scherm van de givihoes draagt nog bij tot het serre-effect. Wellicht heb je daar op een nakend Bike minder last van.
      Het zorgt in elk geval voor heel wat ergernis als de phone je meedeelt dat hij er mee stopt wegens te warm.
      Volgende ergernis: af en toe wil het ding niet wegens ‘ geen verbinding met de server’ En als het nog voor valt moet je contact opnemen. Altijd leuk als je beiden volledig klaar bent om te vertrekken, en de temp in de beschermende kledij snel toe neemt.
      3e frustratie, als je een viapunt overslaat, wil het ding je er perse naar toe brengen, waardoor de route steeds langer wordt, ik ken dat probleem niet bij m’n 660, herrekenen uit en ik raak bij omleidingen wel zelf weer op m’n route.
      4e frustratie, het toestel valt niet te bedienen met handschoenen aan. Dus, elke keer bij problemen, parkeerplek zoeken voor 2 motoren, handschoen af, een beetje op het ding tokkelen en weer vertrekken, gotvert nu is de centrering weg, is de uitleg wel goed maar rij je “ ergens, dus weer stoppen op centreren drukken en terug vertrekken.
      Eindconclusie: we gaan een 2e gps kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
        Zulke tools hoeven voor mij niet gratis zijn, maar ik vind de prijs toch ook aan de hogere kant voor wat je momenteel nog krijgt.
        Voor mijn gebruik is het wel niet geschikt. Als ze een tool hebben die dat makkelijker als Basecamp aankan, wil ik er gerust 50€ per jaar voor neertellen.
        Ik gebruik MRA, heb daar al heel wat in geupload, en betaal gewoon niks hoor

MRA werkt alleszins wel al beter dan Tyre. Tyre had de neiging om af en toe 100% cpu te gebruiken, en deed soms rare dingen met de volgorde van de waypoints in je route. Met MRA nog niet veel problemen gehad ... het was effe wennen, maar uiteindelijk werkt het zeker vlotter dan Tyre.
        Suzuki RF600R '92 (verkocht)
        Honda VFR 800 '98 (verkocht)
        Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
        Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
        Honda CBR600F F4i 2002 (verkocht)
        KTM 1090 Adventure 2018 (huidig) (Black Sunshine)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oiram Bekijk Berichten
          .....Eindconclusie: we gaan een 2e gps kopen.
          Als ik zo lees wat je allemaal wil , is de tomtom rider jouw toestel! Alles wat je vraagt.

Trouwens die hittemelding op jouw smartphone is niet alleen oncomfortabel , omdat hij tijdelijk niet meer werkt. Maar is ook nefast voor de levensduur van de batterij.

Comment

Ik vind het echt een gaaf programma die MRA. Heel intuitief om te gebruiken en alles wat je nodig hebt om routes te maken, aan te passen, samen te voegen, uit elkaar te halen, ...
            2002 Kawasaki ZZR 1200
            A man who stands for nothing will fall for anything.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jamez Bekijk Berichten
              Als ik zo lees wat je allemaal wil , is de tomtom rider jouw toestel! Alles wat je vraagt.

Trouwens die hittemelding op jouw smartphone is niet alleen oncomfortabel , omdat hij tijdelijk niet meer werkt. Maar is ook nefast voor de levensduur van de batterij.
              T'is de garmin zumo 396 geworden, kan blijkbaar via smartphone ook routes downloaden van MRA. Morgen zou mrgps hem leveren, ben benieuwd. Op lange afstanden luister ik wel eens naar muziek, en ik durf al eens een stortcut te nemen.Vandaar voor de garmin gekozen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oiram Bekijk Berichten
                Morgen zou mrgps hem leveren, ben benieuwd.
                Volgens mij is dat gelukt

Veel succes en plezier met je Zumo!
                Zie ook het MrGPS youtubekanaal, de Kennisbank en Blog

Comment

ik zie het nut niet in van voorgekauwde routes, ook niet de instellingen bochtige wegen snelwegen vermijden en die ganse rimram, basecamp openen, route op snelste en niets vermijden, vertrekpunt thuis aanstippen, uitrit snelweg aanklikken, en dan beginnen zoeken naar bochtige wegen op de kaart, deze aanklikken en tekent em dan niet de gewilde route, stapje terug een een extra tussenpunt
                  simpel en goed, en je kiest je banen zelf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwieper Bekijk Berichten
                    en dan beginnen zoeken naar bochtige wegen op de kaart, deze aanklikken en tekent em dan niet de gewilde route,
                    Het grote nadeel zijn die k*tkaarten van basecamp die vol fouten zitten en waar je niets op ziet.
                    Bij MRA kun je route ook zo maken,maar dan o.a. op Google maps en Michelin kaarten wat een enorme verbetering is.
                    BOCHTJES PIKKEN

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
                      Het grote nadeel zijn die k*tkaarten van basecamp die vol fouten zitten en waar je niets op ziet.
                      Bij MRA kun je route ook zo maken,maar dan o.a. op Google maps en Michelin kaarten wat een enorme verbetering is.
                      Ik vind de kaarten van basecamp (mits het juiste detail aan) gemakkelijker dan al de rest om de kleine kronkel à en te vinden. Maar de kwaliteit (het aantal banen erop) is vaak beschamend slecht.
                      2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

Comment

Loading...

Unconfigured Ad Widget

Collapse
                      Working...
                      X