Welke gps

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Welke gps

Hoi, hoi ben aant uit is s'en welke gps, ben niet iemand die verre reizen doet eerder tripjes tussen de 100 en 500km,ben ook niet bezig met Basecamp en dat soort dingen wil enkel op de moto springen op de gps een bochtig mooi ritje doen in bv ardennen, moezel eifel en thuis rond de blok, wat raden jullie me aan?
    oude nickname = erikbroux

TomTom, niet twijfelen.
    Road: KTM Superduke 1290 R '19
    StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

Comment

Da’s lang geleden!

Comment

Ik ben ook fan vd tomtom.
        Route op my drive zetten,gps opzetten en route staat erop.Geen gedoe met kabels.
        Ook een garmin gehad waar ik ook content van was maar vind de tomtom toch iets gebruiksvriendelijker.

Voor:HD softtail -Suzuki Bandit 1200-Suzuki Bandit 1250-Sym 400-Suzuki V-strom 2003-Suzuki V-strom 2006- Kawasaki Versys 1000 2014
        Nu:Kawasaki Versys 1000 2015-Yamaha T-max 500

Comment

Tomtom 550, nie twijfelen
          Straat: BMW S1000R 2017
          Circuit: Honda CBR600rr 2008
          Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

Comment

TO GPS or TO ROUTE APP

persoonlijk moest ik nu geen GPS hebben ik zou eerder gaan voor één van de vele route apps .

De meeste zijn GRATIS sommige gebruiken data verbinding al valt da verbruik heel goed mee
            ik spreek van apps zoals WAZE Osmand enz
            al dan niet met real time route aanpassen aan verkeer en gevaarlijke situaties melden .
            op zich doen die MEER dan een GEWONE GPS ( die duur is en zijn beste jaren heeft gekend)
            V4 for ever and 4 days

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lukkep Bekijk Berichten
              persoonlijk moest ik nu geen GPS hebben ik zou eerder gaan voor één van de vele route apps .

De meeste zijn GRATIS sommige gebruiken data verbinding al valt da verbruik heel goed mee
              ik spreek van apps zoals WAZE Osmand enz
              al dan niet met real time route aanpassen aan verkeer en gevaarlijke situaties melden .
              op zich doen die MEER dan een GEWONE GPS ( die duur is en zijn beste jaren heeft gekend)
              Waze en OSMAnd zeker goede alternatieven (OSMAnd kan ook routes importeren), enige minpuntjes van navigatie met een gsm:
              - vaak niet altijd waterdicht
              - slecht afleesbaar als de zon er recht op schijnt.

mits de juiste houder kan dit echter geen probleem zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirjax Bekijk Berichten
                Waze en OSMAnd zeker goede alternatieven (OSMAnd kan ook routes importeren), enige minpuntjes van navigatie met een gsm:
                - vaak niet altijd waterdicht
                - slecht afleesbaar als de zon er recht op schijnt.

mits de juiste houder kan dit echter geen probleem zijn
                + houder die de vibraties wegfiltert ... smartphones zijn niet gemaakt om zulke vibraties lange tijd te overleven.

nog een groot nadeel = geen touch screen met je normale moto handschoenen (er zijn wel oplossingen voor, maar bleh).

Persoonlijk, als je het vaak gaat gebruiken, zou ik een TomTom aanraden.
                Als het occasioneel is, en je hoeft er niet steeds op te vertrouwen (bv het regent dus je rijdt niet), dan is een smartphone app ok.
                2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

Comment

handschoen modus

Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
                  + houder die de vibraties wegfiltert ... smartphones zijn niet gemaakt om zulke vibraties lange tijd te overleven.

nog een groot nadeel = geen touch screen met je normale moto handschoenen (er zijn wel oplossingen voor, maar bleh).

Persoonlijk, als je het vaak gaat gebruiken, zou ik een TomTom aanraden.
                  Als het occasioneel is, en je hoeft er niet steeds op te vertrouwen (bv het regent dus je rijdt niet), dan is een smartphone app ok.
                  mijn sony is waterdicht kan in handschoenmodus gezet worden en heeft al duizenden km's meegereden in een X grip van RAM , voeding is ook geen probleem wegens usb voeding dus scherm kan vollen bak waardoor de afleesbaarheid optimaal is
                  V4 for ever and 4 days

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lukkep Bekijk Berichten
                    mijn sony is waterdicht kan in handschoenmodus gezet worden en heeft al duizenden km's meegereden in een X grip van RAM , voeding is ook geen probleem wegens usb voeding dus scherm kan vollen bak waardoor de afleesbaarheid optimaal is
                    Met mijn vorige Samsung ging dat ook, maar met mijn LG V30 niet.
                    Veel smartphones, zelfs de high end toestellen, werken niet degelijk met handschoenen.

USB voeding is een probleem in de regen, tenzij je hoes het hele USB contact beschermt. (zo heb ik er al vele moto specifieke gezien, maar ze zijn wel bulky).

1 druppel water op je USB ingang, en je smartphone zal nog weigeren op te laden (die schakelt gewoon tijdelijk de usb poort uit).
                    Geen probleem voor een paar uurtjes, maar met een hele dag regen rijden zal je batterij het niet uithouden.
                    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Mr GPS heeft een filmpje waarin hij Garmin met TomTom vergelijkt. Voor mij was dat filmpje kort, duidelijk en hij geeft duidelijk aan wanneer je beter voor de Garmin kiest en wanneer je beter voor TomTom kiest. Ik zou dat eens opzoeken.

Comment

Tripy 2 of course.
                        Grtz Marc
                        sigpic
                        oude nicknaam = V GS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smiley Bekijk Berichten
                          Mr GPS heeft een filmpje waarin hij Garmin met TomTom vergelijkt. Voor mij was dat filmpje kort, duidelijk en hij geeft duidelijk aan wanneer je beter voor de Garmin kiest en wanneer je beter voor TomTom kiest. Ik zou dat eens opzoeken.
                          dank je wel allemaal voor de antwoorden,het gaat de tom tom 550 worden,prettige feestdagen allemaal
                          oude nickname = erikbroux

Comment

Loading...

Unconfigured Ad Widget

Collapse
                          Working...
                          X